PRÁCE S NADANÝMI
Zařazení problematiky výchovy a vzdělávání nadaných žáků do vzdělávání v Academic School je významné proto, že nadaní žáci mají své specifické vzdělávací potřeby, na něž chceme reagovat a vytvářet pro ně vhodné podmínky inkluzí v běžných třídách.
Protože nadaný žák může disponovat jedním nebo několika druhy nadání, je náš program zaměřen všeobecně, nicméně převažuje u žáků Academic School většinou nadání na přírodní vědy. Po procesu identifikace a sestavení PLPP přistupuje pedagog ke každému dítěti podle jeho zájmů a potřeb. Jde o období dostatečně dlouhé pro systematické sledování žáků, pro podrobné rozpoznávání jejich nadání, pro vhodnou motivaci a rozvoj jejich nadání i pro možnost jejich uplatnění v konkrétních činnostech.
Některá specifika nadaných žáků, která sledujeme:
- žák svými znalostmi přesahuje stanovené požadavky
- vlastní pracovní tempo
- vytváření vlastních postupů řešení úloh, které umožňují kreativitu
- rychlá orientace v učebních postupech
- záliba řešení problémových úloh
- kvalitní koncentrace, dobrá paměť, hledání a nacházení kreativních postupů
- zvýšená motivace k rozšiřování základního učiva do hloubky, především ve
- vyučovacích předmětech, které reprezentují nadání dítěte
Pro mimořádně nadané žáky vytváříme pozitivní klima díky dostatečné vnímavosti okolí ke specifikům žáka. Za nezbytné a zároveň velmi důležité považujeme správné určení diagnostiky. K tomuto účelu používáme testy a zejména spolupráce s psychologem.